27 april 2012

Bröllopstårta



Jag fick äran att göra Britt och Ekkas bröllopstårtor. Hela äventyret tänkte dock gå riktigt galet eftersom jag hade missförstått dagen för bröllopet. Men som tur var hann jag på torsdag kväll få reda på att tårtorna skulle vara till fredag och inte till lördag som jag hade trott. Det blev lätt bråttom, milt uttryckt, på torsdag kväll... Men jag hann få tårtorna klara för leverans till fredag! Önskemålet med tårtorna var tårtor täckta med vit sugarpaste och färggranna blommor på. De tyckte båda om denna bröllpstårta. Eftersom brudbuketten skulle bestå av rosor och kallor gjorde jag dem ovanpå tårtorna. Brudens klänning skulle gå i en färg som beskrevs som en blandning av hallon och blåbär. Därav färgvalet på rosorna. Jag ville också få med färgen i fyllningen i tårtorna och eftersom brudparet tyckte om bär och choklad fick det bli chokladkräm, blåbärsmousse och hallon. Tårtorna bestod av sockerkaksbottnar. De är spacklade med creamcheese-frosting och täckta med hemgjord sp smaksatt med vanilj. Dekorationerna är också gjorda i sp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...