19 november 2011

Bröllopstårta





Jag fick en förfrågan om att göra en bröllopstårta till Annika och Johans bröllopsfest. Jag blir så otroligt överväldig av en sådan förfrågan. Tänk att någon vill att jag ska göra deras bröllopstårta! De önskade en våningstårta och den fick gärna vara täckt i vit sugarpaste. De ville också gärna att jag skulle göra en caketopper av dem ovanpå tårtan. Tårtan fick gärna gå i samma färger som bröllopet; vitt, svart och rött. Jag försökte göra likadana blommor på tårtan som fanns i brudbuketten. Med hjärtat i halsgropen klarade vi (min lillebror och jag) av att leverera tårtan till festen. Vår väg som INTE är i bästa skick för tillfället gjorde transporten till en mardröm. Det är inte lätt att transportera våningstårtor på guppiga vägar... Men tårtan kom sig fram!

Tårtan består av ljusa tårtbottnar och en mandelbotten. De är fyllda med hallonmousse, blåbärsmousse och vaniljbavaroise. Den är spacklad med cream cheese frosting och täckt med hemgjord sugarpaste. Dekorationerna är gjorda i en blandning av marsipan och sugarpaste och caketoppern är gjord i sugarpaste och gumpaste.

3 kommentarer:

  1. Hej jag heter nada mansouri ,jag tycker att du är en super duktig tjej du borde verkligen bli en äkta konditor! hejdå / <3

    SvaraRadera
  2. JAG VILL GÄRNA FRÅGA,HUR MYCKET KOSTAR DET OM DU SKA GÖR EN TÅRTA TILL NÅN
    ????????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar!
      Priset beror helt och hållet på vad det är för tårta och hur stor den ska vara. Om du vill veta mera exakt kan du skicka en förfrågan till min e-post clinasvenskon@gmail.com

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...